Köpvillkor & information

Företagsinformation

CREVIA bygg & design AB
Växthusvägen 7
395 97 Läckeby
Sverige
Organisationsnummer: 556806-7325
E-postadress: ulrica@crevia.se

Hos oss handlar du enkelt och tryggt! Vi har inget minsta ordervärde och du kan själv välja hur du lägger upp din betalning tack vare vår samarbetspartner Klarna.  

  • Enhetsfrakt inom Sverige 79 kr.
  • Fraktfritt över 600 kr
  • Din order skickas normalt inom ca 3-8 dagar inom Sverige.

Betalning och priser

Betala enkelt och tryggt hos oss med Klarna
Betalning sker via vår samarbetspartner Klarna. Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. 
Har du frågor om din faktura? Vänligen kontakta Klarnas kundsupport på 08–120 120 10 eller på https://www.klarna.com/se/kundservice/
Det är lika enkelt att handla som privatperson och som företag. 

Att betala med Klarna är enkelt! Ange dina uppgifter i vår kassa. Dina uppgifter finns förifyllda om du handlat via Klarna tidigare. En snabbkontroll på cirka en sekund görs då för att säkerställa dina personuppgifter och godkänna ditt köp. Vi skickar din beställning till dig när ditt köp godkänts.
Du kan välja att betala Senare, Dela upp, Betala direkt med kort, banköverföring eller med swish. Väljer du att betala via faktura skickas den till dig via e-post och du har efter ditt köp alltid 30 dagar på dig att ta emot och titta på dina varor innan betalning. Villkor för betalning via Klarna hittar du här https://www.klarna.com/se/villkor/ men anges även i kassan.  

Priser
Alla priser visas inklusive moms och alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt 25 % moms. Villkor för betalning anges även i kassan. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på webshopen, exempelvis fel i produktbeskrivning, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer eller valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. 

Beställning och leveranser

I CREVIA webbutik säljs både fysiska och digitala produkter. 
De digitala produkterna leveras digitalt till din dator och mail och har därav heller ingen fraktavgift. 

Fri frakt vid köp över 600 kr för leverans inom Sverige.
Enhetsfrakt 79 kr vid köp under 600 SEK för leverans inom Sverige.
Alla priser som visas i vår webbshop är inklusive moms (25 procent).
Din orderbekräftelse skickas till dig via e-post. 
Din beställning skickas med PostNord eller Shiplink.
Hämta kostnadsfritt i ateljé CREVIA i Läckeby. Efter din beställning kontaktar vi dig och gör upp en tid som passar.
Leveranstiden för de fysiska produkterna som skickas med post är normalt 3-8 vardagar. Observera att leveranstiden för tavlor kan bli något längre.

Om paketet går till postombud och ej löses ut och går i retur till oss, debiteras denna kostnad dig som kund. Paketet måste hämtas på postombud inom 7 dagar. Observera att om du ångrat ditt köp och vill returnera ditt paket, måste det kvitteras ut hos ombud och skicka tillbaka det till oss. Din orderbekräftelse skickas till dig via e-post. 
 
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen inom angiven tid. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Returer

Returer, 14 dagars öppet köp
Du har enligt distansavtalslagen som privatperson (detta gäller ej företag) rätt att ångra köpet inom 14 dagar efter att du mottagit varan. Detta gäller våra fysiska produkterRätt att ångra köpet gäller dock ej för digitala produkter som leveras digitalt och som du får tillgång till direkt efter köpet i din inkorg.

Du ångrar ditt köp på våra fysiska produkter genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning meddela oss. Kontakta oss på ulrica@crevia.se och uppger namn och ordernummer, innan du skickar tillbaka varan. Returer sker på din egen bekostnad. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Vid retur ansvarar du som kund för varan, därför är det viktigt att varan inte kommer till skada under transporten. För att en full återbetalning ska kunna genomföras ska varan vara oanvänd och i originalskick och skickas tillbaka oskadad. Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Återbetalaningen sker via vår samarbetspartner Klarna. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Returer skickas (först efter kontakt med oss) till:
CREVIA bygg & design AB
Växthusvägen 7
39597 Läckeby

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

Reklamation

Är en produkt skadad alternativt ej håller måttet vid användning och en reklamation ska göras är du välkommen att mail Ulrica med ditt ordernummer samt bifogad bild på den skadade varan där det framgår vad som är fel, så kan jag enkelt hantera din reklamation på bästa sätt.

Vi följer konsumentköplagen där reklamationsrätten är tre år. Vid reklamation uppger du ordernummer samt fel/skada på varan. Vid en eventuell retur är det viktigt att varan förpackas på ett sådant sätt att den inte riskerar att skadas. Vid kontrollerar alla returnerade produkter noga och vid ett giltigt returärende står vi för frakten. 

Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Det är också Allmänna Reklamationsnämnden du kan vända dig till för att få en tvist prövad. CREVIA förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig. Vid reklamation där kund ej begär ny vara ska CREVIA återbetala ordersumman eller makulera fakturan inom 30 dagar från det datum som den returnerade varan mottagits.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan via e-post eller telefon.
Bifoga bild på felet eller skadan samt ditt ordernummer, så kan vi hjälpa dig på bästa sätt. 
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar. Om varan är defekt eller om vi har packat fel står vi självklart för returfrakten.
Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.

Digitala produkter får ej kopieras eller delas vidare!

Genom att godkänna våra köpvillkor godkänner du även att du (eller någon annan) inte kommer att kopiera hela eller delar av materialet från CREVIA. Du får inte heller dela det vidare online eller i fysisk form. De digitala produkterna får enbart brukas av dig som köpare.

Övrigt

Vi reserverar oss för eventuella brister eller fel i information om produkter, nyansskillnader på grund av olika skärminställningar, bilder, priser, lagersaldon eller tekniska fel och vi förbehåller oss rätten att ändra eller korrigera när det kommer till vår kännedom. Observera att färgerna på de fysiska produkterna kan avvika något från originalbilden!

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

För att handla hos CREVIA ska du ha fyllt 18 år.

Har du ytterligare frågor vänligen kontakta oss på ulrica@crevia.se

Företagsinformation


CREVIA bygg & design AB
Växthusvägen 7
395 97 Läckeby
Sverige

Organisationsnummer: 556806-7325
E-postadress: ulrica@crevia.se

Varukorg