
Kvällskurs i Mixed Media Art
Måndagar kl. 18.00–20.00 • 5 tillfällen
Välkommen till en inspirerande kurs där vi utforskar mixed media art genom lekfulla tekniker, färg och kreativt skapande. Här får du prova flera olika material och uttryckssätt för att hitta ditt personliga formspråk.
Mixed media handlar om att kombinera olika tekniker och låta skapandet få vara intuitivt, fritt och kravlöst. Genom spännande övningar öppnar vi upp för kreativitet, nyfikenhet och skaparglädje.
Kursinnehåll
Tillfälle 1 – Gelli plate & egna tryck
Vi skapar unika tryck med gelli plate och experimenterar med lager, mönster och färger. Trycken kan sedan användas vidare i collage, målningar eller art journals.
Tillfälle 2 – Collage & intuitivt skrivande
Vi utforskar collage med olika material och kombinerar gärna bild och ord. Du får även en introduktion till art journaling och dess oändliga kreativa möjligheter.
Tillfälle 3 – Färg, bubbelmålning & kreativa detaljer
Vi fördjupar oss i färgernas magiska värld och testar bubbelmålning. Här utforskar vi också hur pennor, kritor och andra material kan ge liv och uttryck åt ditt skapande.
Tillfälle 4 – Bildtransfer & mixed media-måleri
Du får prova olika tekniker för att transferera bilder, foton och tidningsurklipp och integrera dem i ditt konstnärliga arbete.
Tillfälle 5 – Eget projekt & enkel bokbindning
Sista tillfället ägnas åt att färdigställa dina projekt. Du kan fortsätta utveckla dina målningar eller skapa en egen art journal/konstdagbok med enkelt bokbinderi.
Praktisk information
Plats: Ateljé CREVIA, Växthusvägen 7, Läckeby
Datum: 5/10, 12/10, 19/10, 26/10 & 2/11. Måndagar kl 18-20.
Detta ingår: Allt material samt fika
Pris: 1995 kr
Ta gärna på dig kläder som tål färg och kreativt kaos.
Antal deltagare: Max 4 personer
Anmälan
Anmälningsavgift: 650 kr
Betalas via Swish till 073-903 64 55 efter att du fått bekräftelse på att du fått en plats.
Anmälningsavgiften återbetalas inte vid avbokning.
Resterande belopp betalas vid första kurstillfället.







Vad säger deltagarna?
”Jag vill tacka för dessa möten där jag kravlöst fått pröva olika tekniker och material. Har verkligen fått upp ögonen för hur mycket roligt man kan skapa med lite vägledning. Fantasin och kreativiteten har fått sig en boost. Jag känner mig bekväm i en liten grupp och din ateljé är en oas av skaparglädje. Uppskattar även att allt material ingår i kursen. Det blir så enkelt då allt finns. Att vi landar in tillsammans innan vi börjar och avslutar med reflektion på hur vi haft det är väldigt trevligt. Sen vill jag passa på och tacka för allt gott fika du har bjudit på! Tack och på återseende.”
” Fantastisk miljö och fantastisk att opretentiöst testa olika tekniker och lära nytt. Gärna flera gånger!”
” Jag har lärt mig så mycket! Så mycket att det är svårt att komma ihåg allt. Men vad gör det, allt kommer tillbaka när det ska! Så skönt att vara så få, varmt, och omslutande atmosfär. Bra genomgångar. Väldigt roligt!
”Det har varit bra för mig att sänka på kraven och förväntningarna. Mer lekfullhet i målandet. meditationen i början har varit guld värd.”
”Tack för en jätterolig, härlig och lekfull kurs. Det bästa med kursen är du Ulrica!
Vi ses på nån kurs nästa år.”
” Så bra och skönt att få göra något för mig själv. Hade egentligen inga förväntningar men väldigt inspirerande och det är detta som var min tanke. Fick en bra känsla när vi sågs. Så roligt att få träffas på det här sättet. Tack!”
”Inspirerande, lekfullt. En kurs i glädje. Att måla, testa och ”leka” från hjärtat.” Hade önskat att varje tillfälle var lite längre då tiden går så fort när man har roligt”
